Dieta zmniejszy zakwaszenie organizmu.

/

Produkty zasadotwórcze

Jeśli chcemy zachować zdrowie należy ograniczać ilość produktów zakwaszających jakie będzie się spożywać. Powinno się spożywać około cztery razy więcej produktów zasadotwórczych niż kwaśnych. Jeśli nie występują wyraźne oznaki zakwaszenia również taka dieta będzie odpowiednia. Produkty, które mają sód, potas, wapń czy magnez działają alkalizująco na nasz organizm.

Powinniśmy spożywać owoce i warzywa pamiętając o tym, że dwa razy więcej powinno być warzyw niż owoców. Najlepiej, jeśli będziemy je mieli w każdym posiłku a więc pięć razy dziennie. Świeże warzywa do surówek, gotowane w zupach, świeże i suszone owoce oraz takie w formie soków. W diecie powinny pojawiać się całe ziarna, rośliny strączkowe. Prawidłową dietę przeciwdziałającą zakwaszeniu organizmu będą wspierać również takie działania jak ruch na świeżym powietrzu czy możliwość redukowania stresu.

Lista zasadotwórczych produktów spożywczych

1. Owoce: awokado, grejpfrut, kokos (świeży), wiśnie, limonka, cytryna, mandarynka, suszone owoce (morele, daktyle, figi, szczególnie rodzynki) mają działanie alkalizujące.

2. Warzywa: bakłażan, cukinia, cykoria, dynia, por, boćwina, groszek cukrowy (strąki), ogórki, papryka słodka i ostra, pasternak, rzodkiew, rzodkiewka, rabarbar, zielona fasola szparagowa, suszona biała fasola „Jaś”, kapustne (za wyjątkiem brukselki), kapusta kiszona, brukiew, burak, sałaty, skorzonera, karczochy, seler, pomidory (świeże), ziemniaki (szczególnie obierki), rzeżucha, szczaw, świeży szpinak działają zasadotwórczo.

3. Ziarna, nasiona, orzechy: proso, kasza jaglana; źdźbła owsa i jęczmienia, kiełki soi; migdały, orzechy laskowe i brazylijskie, kasztany działają alkalizująco.

4. Zioła i przyprawy: świeże zioła (mniszek lekarski, pokrzywa, melisa, bazylia, kolendra, mięta, pietruszka, szczypiorek, tymianek, rozmaryn, lubczyk, szałwia, chrzan, cebula, rzeżucha); papryka chili, curry, imbir, nasiona gorczycy, nasiona kopru, kminek, cynamon, gałka muszkatołowa, goździki, sól organiczna, sól himalajska, sól morska maja działanie zasadotwórcze.

5. Napoje: czysta woda, świeże mleko, serwatka, większość świeżych soków z warzywnych, herbaty ziołowe, słaba zielona herbata, mleko owsiane, mleko migdałowe działają alkalizująco.

Suszone owoce będzie można podjadać w formie deseru albo jako dodatki między posiłkami. Można wygodnie przygotować sobie takie składniki jak przecier z suszonych moreli czy śliwek. W ten sposób będzie można między innymi uniknąć zaparć, które często pojawiają się w zakwaszonym organizmie. 

Sprawdź działaniu suplementu diety ProDeacid: http://prodeacid.pl/opinie-naukowe-i-sklad-kapsulki