Dieta zasadowa - sposób na dobre samopoczucie

/

Dieta zasadowa, która inaczej określona jest alkaliczna nie ma być sposobem na pokonanie zbędnych kilogramów, ale na poprawę samopoczucia. Twierdzi tak doktor Robert Young twórca diety. Trudno się z tym nie zgodzić, ponieważ, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, jak ważne będzie zachowanie równowagi kwasowo zasadowej.

Jest ona w momencie, gdy pH krwi będzie na poziomie 7,35-7,45. Odchylenie od tej normy będzie prowadzić do zasadowicy albo też kwasicy. Najprościej mówiąc groźnych chorób związanych z nieodpowiednim pH będzie wielkim problemem. Dieta zasadowa (http://prodeacid.pl/odkwaszanie) ma utrzymywać nam poziom pH w normie. Tym samym będziemy się doskonale czuli i co ważne mniejszy będzie problem z chorobami serca, otyłością czy zachorowalnością na raka.

Dieta zasadowa – jadłospis

Dieta zasadowa będzie polegać na zmianie produktów kwasowych i alkalizujących w jadłospisie. Według zaleceń powinno się mieć około 80% składników alakalizujących w swojej diecie. Jeśli chodzi o produkty kwasowe, które w diecie są zakazane będą to białka zwierzęce, jaja, cukier, mąka czy płatki owsiane. Oczywiście unikać należy również złych tłuszczy. Wysoki odczyn kwasowo ma także kawa, herbata i alkohol.

Jadłospis tej diety powinien składać się przede wszystkim z :

Zielonych warzyw gotowanych albo surowych

Owoców, najlepiej cytrusów, które mimo, że kwaśne mają działanie alkalizujące

Kiełki roślinne

Orzechy laskowe, migdały, ziarna słonecznika i dyni

Soja w postaci kiełków, mleka albo tofu.

Kiedy stosować dietę zasadową?

Dietę zasadową powinno się prowadzić w momencie, gdy odczuwamy dolegliwości takie jak zawroty głowy, bóle głowy, mroczki przed oczami, nudności czy osłabienie. Dieta może być także stosowana przez osoby, które źle się czują i chcą poprawiać swoje ogólne samopoczucie. Nie zawsze będzie trzeba zmieniać restrykcyjne nawyki żywieniowe i rezygnować z produktów, które należą do kwasów.

Czasami wystarczy jedynie dokładnie przyjrzeć się diecie i ograniczyć węglowodany na rzecz warzyw, które będą miały charakter zasadowy.To stosunkowo prosta droga do tego, by zmienić swoją dietę na lepszą i ostatecznie efekty będą zadowalające dla naszego organizmu. oczywiście dzięki temu będzie można liczyć na to, że nasze samopoczucie będzie lepsze, organizm będzie pracował wydajniej.